enhundenplan.blogg.se

Berättelsen om Snoddas en efterlängtad liten Korthals Griffon som bara blir större och större....

Den stora stenen

Publicerad 2012-09-24 20:15:15 i Allmänt

Idag var Snoddas och husse ute på husses försök. Nu kanske det inte är helt husses försök då det lades ut för tjugo år sedan då husse bara var barnet men så noga är vi inte. Husse mätte träd, Snoddas åt blåbär och uppleve allt de skogen kan erbjuda. Vem gör rätt? Det är inte min sak att dömma.
Så här möttes matte när jag kom hem iaf.
 
Men det var snabba ryck sen för vi skulle ut och grilla lite. En bra ide tänkte vi kan vi träna lite med. En i flocken hade dock lite invänningar mot detta och Snoddas var snabb att prioritera var enda löv mer än husse och matte. Kontakten oss i mellan var lite si så där. Vi kämpar vidare men ibland är det som han inte ser oss...
Och då tycker jag att jag inte behöver fokusera på han heller.
 
Inte bästa resonemanget men som alltid jag ska bättra mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Har köpt sin första stående fågelhund. Snoddas heter han och bor med mig och husse som gör vårt bästa för han ska ha det bra. I ur och skur, vått och torrt harvar vi på med vardagslydnad, apportering och så småningom jaktträning. Här på bloggen ska ni få höra hur det går i vardagen från valp till första fågeln.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela