enhundenplan.blogg.se

Berättelsen om Snoddas en efterlängtad liten Korthals Griffon som bara blir större och större....

Söndag

Publicerad 2012-09-30 13:35:00 i Allmänt

Då vilar en liten hund och hans husse.
-Precis min melodi en sådan här blöt och regning dag.
 
Promenaderna går bättre och bättre. Man känner sig som matte lite kluven i hur mycket man ska begänsa sin hund på koppelpromenad. Samtidigt som man vill att han ska få så mycket som möjligt ut av sin promenad vill man ju själv ha en trevlig promenad med en hund som inte drar i kopplet. Men ju kortare koppel vi ger honom vi ger honnom ju "finare" går han. Jag har gått och morrat åt honom en hel promenad varvat med beröm. Tog lite på rösten men jag tycker vi har en possetiv trend nu. Bara att jobba vidare.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Har köpt sin första stående fågelhund. Snoddas heter han och bor med mig och husse som gör vårt bästa för han ska ha det bra. I ur och skur, vått och torrt harvar vi på med vardagslydnad, apportering och så småningom jaktträning. Här på bloggen ska ni få höra hur det går i vardagen från valp till första fågeln.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela