enhundenplan.blogg.se

Berättelsen om Snoddas en efterlängtad liten Korthals Griffon som bara blir större och större....

Försöket

Publicerad 2012-09-25 19:12:15 i Allmänt

Idag var Snoddisen en trött liten krabbat efter att ha varit ute och sprungit nästan hela dagen. Dagen till ära var även matte utkomenderad till husses försök som fältassistent. Motvilligt förjde jag med.
Men det blev ägndå en ganska givande dag. Snoddas vågar sig iväg allt längre men inkallningen funkar ganska bra. Vi stannade på vägen hem och köpte en dressyr länk till Snoddas och en till filt. Han ska bara ha och ha och ha. Tur godishuset ligger brevid djur magasinet så husse och matte kunde få sig något dom med. Husse uppleved det som att tanten på djuraffären dömde honom för att han köpt dressyrlänken. Jag sket i det fullständigt. Bättre att ha en hund att gå ut och gå med än en boggserbåt tycker jag. 
-Boggserbåt?!  Jag nä....eller kanske bara lite säger Snoddas när han och husse pratar igenom saken.
 
Vi vill ju bara att han ska ha det bra och fungera hemma hos oss och hur kul är det om man gruvar sig inför varje promenad man ska ta? I morgon blir det träning med Spannielklubben. Jo Spannielklubben för det finns ingen träningsgrupp för Korthalsr här i stan.
 
Tack och god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Har köpt sin första stående fågelhund. Snoddas heter han och bor med mig och husse som gör vårt bästa för han ska ha det bra. I ur och skur, vått och torrt harvar vi på med vardagslydnad, apportering och så småningom jaktträning. Här på bloggen ska ni få höra hur det går i vardagen från valp till första fågeln.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela